top of page

Je wilt graag dat je kind blij naar school gaat, meekomt, aan staat om te leren. De leerstof goed kan opnemen. Soms lukt dat niet want je merkt dat je kind in beelden denkt, je vermoed dat hij/zij een andere leermethode nodig heeft. Het veel leuker kan met bewegend leren en leuke materialen. Misschien heeft je kind last van prikkels en van reflexen.

Maak dan een gratis intake afspraak via facetime, zoom, skype, telefoon of live in mijn praktijk dan kijken we samen wat ik kan betekenen om je kind weer met plezier en goed in zijn vel naar school kan gaan.

tafel kids-04.png

Bewegend leren

Door rekenen, spelling en taal aan te bieden met beweging en kleurrijke materialen neemt het kind de stof makkelijker op en wordt het goed opgeslagen in het lange termijngeheugen. Beweging heeft namelijk een positief effect op concentratie, leerprestatie en leerplezier.

Kernvisie methode 

De kernvisie methode leert kinderen op een andere manier te leren door juist gebruik te maken van hun talenten. Zo zijn ze wel in staat om te automatiseren. Van alfabet, woordbeelden en spellingsregels naar het leren van grote stukken tekst. Met deze techniek krijgt het kind weer plezier in het leren en zal ook zijn gedrag in de klas zeker verbeteren. 

Leren met je lijf
Soms is het eerst nodig om helemaal terug te gaan naar de basis, nieuwe verbanden te leggen in de hersenen vooral tussen de linker- en rechterhersenhelften. Met de methode ‘leren doe je met je lijf’ werk ik met veel motorische spelletjes, visuele geheugenspelletjes, ontspanningsoefeningen, lirekaarten en het meskerbord. Dit doen we om de kinderen de basis te geven om de leerstof goed op te nemen en ook weer het plezier en het zelfvertrouwen te geven dat ze wel kunnen leren.

Alle teksten de baas

Heeft je kind moeite met begrijpend lezen met deze methode leert je kind een stappenplan om een tekst te overzien en ermee te werken. Door na te denken over de tekst en vragen te stellen, worden verbanden gelegd waardoor inzicht en overzicht ontstaat. Je kind snapt de tekst, ziet het voor zich in een plaatje en kan het in zijn eigen woorden navertellen en de woordenschat wordt (nog) groter. 

Geschikt voor kinderen vanaf gr. 5 t/m Voortgezet Onderwijs.

Deze methode kun je alleen of in een groepje leren.

bottom of page